Pe măsură ce automobilele se transformă tot mai mult în dispozitive mobile inteligente, acestea vor fi capabile să țină evidența traseelor și să strângă informații despre apelurile și mesajele text efectuate pe drum. Aceste vor fi informații valoroase pentru producători auto precum BMW, Volkswagen și Daimler, relatează Bloomberg.
„În industria auto se vorbește despre descoperirea unei mine de aur. Dar nu este clar ce fel de date vor putea colecta și utiliza producătorii auto”, a declarat Stephan Appt, partener la firma de avocatură Pinsent Masons în Munchen.
Brandurile germane de lux și-au demonstrat interesul în colectarea de date printr-un acord de achiziție colectivă a furnizorului de hărți Here de la compania finlandeză Nokia, pentru 2,8 miliarde de euro.
Producătorii auto germani vor să strângă date despre clienții lor chiar și atunci când aceștia nu se află în circulație.
Mercedes-Benz, divizie a grupului Daimler, a creat un serviciu numit „Mercedes me” care să îi ofere acces la date despre vehicule, cum ar fi cât de plin este rezervorul. Serviciul oferă și informații în timp real despre trafic și aplicații pentru știri, găsirea unui loc de parcare și informații despre zboruri.
Compania a precizat că informațiile despre clienți ar putea fi folosite pentru marketing. BMW și Volkswagen au programe similare, iar reprezentanții celor trei mari producători de automobile de lux au dat asigurări că păstrează datele în siguranță, respectând reglementările în vigoare.
Autoritățile de reglementare sunt totuși în alertă, în special în Europa, unde au existat deja controverse, legate de serviciul Street View al Google.
În Germania, autoritatea de reglementare și asociația VDA a producătorilor auto discută și urmează să publice o poziție comună referitoare la confidențialitatea datelor, cel mai devreme la jumătatea lunii septembrie. Discuții similare au loc și în Franța.
În Statele Unite, Guvernul este îngrijorat în special în problema confidențialității datelor din punctul de vedere al securității, cum ar fi protecția față de incidente precum cel din iulie, când sistemul digital al unui Jeep a fost atacat de hackeri.
Circa 90% dintre noile vehicule din Europa de Vest vor fi dotate cu sisteme de transmitere și recepționare de date, până în 2020, comparativ cu circa o treime în 2016, potrivit estimărilor Hitachi.